R E B E C KKKKKKKKKK (<----ett k) A..

.. så stavar man mitt namn. Satt ni vet. *hint* morfar *hint*.

Men Carole då, så kan du väl inte säga. Öl och drinkar? Vad är det för nåt................................ :)

.............................

dumdumdumduuuuuuum *Beethoven*

Det var förresten lyxsäten! För förti spänn! Förti riksdaler! Förstår du storheten i det här? Lyxsäten. För förti kulor. Galenskap, det är vad det är. Galenskap!! *hytter med näven som man kan föreställa sig att Broder Tuck skulle göra*

Vem är anonym i detta fallet förresten? Det brukar vara mamma, eller det är det jag antar i alla fall, men mamma skulle la inte skriva om sig i själv i andra person, och dessutom inte skriva att hon själv har humor.. elleeeeeer? Tycker du att du är rolig, morsan? Lite sne verklighetsuppfattning där, va? Det skulle kunna vara Carole också, för mänskan har skrivit en sån där Carole-smiley (:-)). Är det du som lurar bakom "Anonym", Carole? Det är nästan som Cluedo det här. Att varje gång det är nån anonym som har skrivit, klura ut vem av alla 9 miljoner svensktalande som har skrivit det. Fast det förstås, mänskan måste ju inte ha vart svensktalande. Det finns ju Google Translate nu för tin. Who are you? Quién eres? Hvem er du? Qui vous êtes? Wie ju is? кто ты? Hver ert þú? Kuka olet (hahahhahahhahhahhahhhha)? Cé tú féin? Wer bist du?

Nå vil vi se snart hvis mennisken er svensk, engelsk, spansk, norsk/dansk, fransk, nederlandsk/sydafrikan, russisk, islandsk, finsk, irsk (irländsk) eller tysk. Personligen håper jeg på enten islansk, irsk eller russisk. Hvorfor skriver jeg på svensk-norsk? Hahahahahahahahahahahaha. Jag dör. Och varför är den här texten blå-bakrundad?!


Det har vart rätt mycket Beethoven idag har jag tänkt på. I en pjäs som de spelade upp på draman idag så nämnde dem Beethoven. Då tänkte jag på att om jag hade varit i den pjäsen, så hade jag uttalat det som vi svenskar uttalar det. Béthåven liksom. Och kanadensare ba "vö?", dem säger ju Bäjthåvenn, som nån himla smålänning eller nåt (hej morfar). Och så skrev min chef i sin status ba "Kulturchock! Rödvin och Beethoven". Och så nu, så skrev jag Beethoven här ovan. Och juste! Jag minns inte vad det var, men det var någon som sa att han inte kan lyssna på Beethoven för länge utan att bli deprimerad. Herregud. Jag kan spela Für Elise på piano också. Eller nej, det kan jag inte kom jag på nu, haha. Jag bara trodde att jag kunde det, för att Carole lärde mig hur man spelade de typ första fem tangenterna för hundra år sen. Ska lära mig det imorgon.

Så anywäjs. Imorgon ska jag uppträda Visa vid vindens ängar inför klassen, och Skye Boat Song inför läraren i sång, mrs Sluyter. Idag hade vi genrep för vår pjäs på draman också. Jag var tydligen grym, enligt resten av klassen, fast att jag kände att jag inte riktigt kunde hålla masken när alla i publiken garvade. Det förstör lite ibland, att ha en publik. Men utan publik, vad är poängen? Liksom. Kan lika gärna prata med mig själv liksom. Typ. Liksom. .....................Elleeeeeeeeeeeeeeeeeeer?

Var i alla fall och jobbade på svenska skolan nyss. Ungarna var lika gulliga (läs; gnälliga) som vanligt, och gubben i vuxenskolan var lika konstig som vanligt. Jag satt och hjälpte honom och en som är typ tjugo år som heter Allan, och Allan berättade om när han var i Göteborg en gång, och gick på Liseberg. Då började gubben, för trettisjunde gången sen jag började jobba där, förklara varför Göteborg heter Göteborg. Även om det nu var den femte (sant) gången på de tre gånger jag har jobbat där som jag har hört det, så vet jag fortfarande inte för gubben kan ju inte prata ordentligt. På engelska, alltså. Förståeligt att inte han inte kan prata ordenligt på svenska. Någonting med gother, men jag trodde att det bara var dem som lyssnar på typ Marilyn Manson, inte några himla folkgrupper på gud-vet-vad-talet? Aja. Så började han snacka om Jean Baptiste Bernadotte, och sa att han regerade i Sverige på sextonhundratalet. Då sa jag att nej, det var på 1800-talet. Då sa gubben "nej, vad pratar du om, det var 1600-talet, vet du ingenting?". Då sa jag "jag vet att han kröntes 1818". Jag höll på att säga att jag faktiskt är släkt med Jean Baptiste Bernadotte, bara för att mejka en point (faktiskt sant ju, men aa). Då vart gubben förbannad, men jag skärde av han och sa "ANYWAYS, Allan, what did you do today?", haha. Hohoho. Hoppas han slutar snart.

Imorgon efter skolan ska jag hänga med Jenny hem till henne och vara där till klockan halv åtta, då vi ska till kyrkan på youth group. Ingenting religiöst, det är bara en massa mänskor i min ålder som "hänger" (morfar, det betyder umgås. Eller på ditt språk, umgåejs). Det är jag, Jenny, Jesse (det är en kille, bara satt alla vet. De flesta tror att det är typ smeknamn för Jessica. Ne. Det uttalas Djessi. *Host* morfar *host*.), Lisa, Ariana, Amanda, Maddie och Sheldon som ska dit imorgon. Grrrrrreat! (Vi pratade om corn flakes idag.)

Nu ska jag sova som en stock(holmare)!

Har förresten spanskaprov (prueba de espanol) (eller är det de? Eller en? Eller Espanol-prueba? Har ni tänkt på att ord med bindestreck emellan bara finns i svenska? Kuhl) imorn.............. WOHOOOOO MVG HERE I COOOME eller inte. Men ska låna en bok på spanska av mr Kent imorn och lära mig spanska flytande på riktigt nu, satt jag kan börja på franska snart.

Bilder kommer imorn. Jag måste faktiskt borsta tänderna nu. Fast har ingen tandkräm. Måste komma ihåg att säga det till Maria. Får sno ungarnas. Buenas noches!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du skriver så fort så jag får högre hjärtfrekvens av att läsa!

2010-10-15 @ 12:56:43
Postat av: Anonym

...och det heter "de" eller "dom" inte "dem är inte hemma"

2010-10-16 @ 22:01:40
Postat av: Anonym

och förresten är jag buskul! Carole håller med!

2010-10-16 @ 22:19:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0