c'mon, even E.T. got to phone home

Hola! Que tal? Gött. Jag sitter och pluggar spanska. Okej, okej, det är väl att ta i satt man skiter. Men jag pluggar i alla fall! Har skrivit frågor till den muntliga presentationen nu, resten är upp till hur mycket tur man har. Så funkar min spanskalärare, som den odugliga fårskalle han är. Baserar allt på tur, och inte på kunskap.

Idag har jag inte gjort något annat än att gå i skolan och plugga spanska. Kul. Not. Imorgon är det i alla fall dans efter skolan, wihoooo! Sen blir det hem plugga antar jag. Om det inte är något i skolan så har jag ändå massa historia att catcha up på, big time. Juridik också, rätt mycket jag inte hänger med på. Måste de formulera sig så himla komplicerat? Det är en seriös fråga, asså. Är det någon sorts lag på att de måste skriva allting på så komplicerad och formell engelska som möjligt? Det är liksom inte värt det när man måste spendera ytterligare trettio timmar per dag på att sitta och slå upp alla möjliga konstiga ord som t.ex. flaggstångsknoppspolerartrasa eller pneumonoultramicroscopicsilicovolcanoconiosis (det är ett ord) (har något med lungor och göra) (och vulkaner ser det ut som, står ju volcano).

Bilder från Thanksgiving kommer imorgon! Nu ska jag läsa Kalle Anka och sova. Måste fixa tvätten först. Gödnatt!


Kalle Anka-läsande i Smauland för typ tusen år sen

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag brukar också tänka på E.T. när du ringer, eller också beror det på att klockan alltid är halv sex och det är kolsvart när jag ska hitta telefonen. Om det är svårt med juridiska termer får man göra sig en lista på just sådana - juridiska termer alltså. Annars kommer man efter! Sätt fart nu!

2010-10-13 @ 11:17:53
Postat av: Anonym

Jag tycker det är roligt att läsa din mammas inlägg i denna blogg!! Hon är ju faktiskt riktigt riktigt rolig!! Humor på hög nivå! Och man kan se vart du fått din humor ifrån när du skriver, hon har humorn - kort och konsist, du har humorn fast verkligen inte kort, utan låååånga inlägg :-)

2010-10-14 @ 13:44:22
Postat av: CAROOOOOLE!!!!

Ja det var jag som skrev inlägget ovanför, det var inte meningen at vara anonym, fast jag gillar att vara det, så glömde jag bara fylla i.....så nu slipper du ligga sömnlös och undra om mamma drabbats av storhetsvansinne och berömmer sig själv eller inte...:-)

2010-10-15 @ 11:43:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0