Pulling up to the parties, trying to get a little bit tipsy

Huj, vad lite uppdatering det var här då! Nu är det fags att sätta eld på bloggbaken.

Sitter och fjollar mig och spelar in videos när jag mimar till ABBA-låtar. Känner mig extremt svensk nu. Lyssnar på ABBA, har på min stickade strumpor, stickad tjocktröja, stickad mössa, och skotskrutiga pyjamasshorts. Okej, förutom det sista då. Annars känner jag mig som en same.

Idag har det varit svensk julmarknad på Scandinavian Centre. Fick sitta i pysselhörnan och göra tusen och åter tusen smällkarameller till ungar som var för små/lata. Gjorde en till mig också, men det vart lite fail eftersom God Jul-texten vart uppochner och jag glömde lägga i godis. Jaja. Jag har ändå aldrig lyckats komma ihåg att lägga i godiset någon gång i mitt liv så vad gör väl det om hundra år.

Kunde ändå gå runt och glutta lite på alla svennebananheter. Det var mest stickade sockor och runskrift. Smorgasboard (smörgåsbord alltså, för alla efterblivna) och lussebullar och julmust och böcker om tomtar och en fin, komplicerad, norsk ostskärare (GUD, har glömt vad såna heter. OSTHYVEL!! Har funderat på det där hela dagen). Vet ni, att jag har i princip inte tänkt på svenska alls på tre månader, men nu när jag pratade mer svenska än engelska idag i och med julmarknaden + ringt mamma så gör jag det just nu, och då hör jag drottning Silvia säga det jag tänker. Why?!

Pysslade lite själv i min ensamhet. Det kom inga ungar förrän mot slutet. Då vart det packat. Satt i finska rummet så det var bara massa böcker på finska där, så det fanns inte så mycket att syssla med. Så jag pysslade. Gjorde en oerhört vacker pappersgran, två apelsiner med såna där svarta prickar i (namnet på dem är likt nektariner, det här är tredje gången jag glömmer bort det ordet ikväll), och en piprensare med pärlor på. Mycket invecklat. Köpte ett halsbandet med bokstaven R i runskrift. Gubben som sålde dem försökte lura mig och sa att R:et betydde resa, och inte var bokstaven R vilket "one would think at first sight". Men nej, gubbe lilla, så komplicerat är det inte. R är ett R bara, inte något psykologiskt Aristoteles-krafs.

Köpte ett par sockor också. Inte vanliga sockor, nej nej, dessa är stickade av två finska gummor i stickade luvor! Jajamänsan. Plus att de är ankelsockor. Komplicerade grejer.


Min konstnärliga pappersjulgran. Det står God Jul i skrivstil, det väckte rabalder på centret då alla vuxna på pysslet frågade om vi verkligen lär oss att skriva så i skolan i Sverige.


Bild på mig och min socka. Fint.


Jag och min socka igen. Den på bilden heter Benny och den andra heter Björn.


Och där ligger Björn på siesta


Fin ring som man kan hänga i granen om man vill. Känner du dig inspirerad till att göra en? Ingredienser: piprensare och pärlor. Men var beredd på att inte lyckas, inte alla som kan det här. Det krävs ett proffs.


Min smällkaramell utan godis. God Jul är uppochner. Det är fint.


Benny & Björn. Sitter som handsken!

Glömde ta bild på mitt halsband. Det kommer imorgon, då ska jag köra en bomb med random bilder som jag inte har postat än! Typ som dagen då man samlar alla rester man har i kylen och gör slut på't.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är så härligt när julen börjar komma. =)

2010-11-23 @ 01:57:40
URL: http://tvminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0