du sover sött i rosenrött

Asså, va hände? Ena sekunden satt jag i köket och åt tårta med Maria och Michaela. Sen helt plötsligt, en sekund senare stog jag i duschen och hyperventilerade efter att ha sprungit en jäkla massa. Asså, va?
Och vet ni vad det värsta är? Att jag intervallsprang. Alltså, att man joggar lugnt i typ 15 sekunder, sen rushar man så fort man kan så länge man orkar utan att dra ner på hastigheten. Sen går man snabbt eller joggar långsamt tills hjärtrytmen är som vanlig igen, och då rushar man igen.

Asså........................................................................................... va? Jag känner inte mig själv.

Så nu sitter man här och mår som man förtjänar och ska börja plugga. Asså va? Springa och plugga på samma kväll? Det är ju typ som att blanda ärtsoppa med skogsbärsyoghurt = DET GÅR INTE. Men har man juridikprov på torsdag så har man, och fattar man ingenting så gör man inte det, och då måste man plugga! Problemet är bara det att själva verbet, att plugga, ligger inte i min natur. I alla fall inte att ens försöka fatta det canadensiska lagsystemet. Jag ska ge ett exempel imorn.

Sååååååååååååååååååååååå nu ska jag dricka vatten som fan, sen ska jag ringa mamma om tjuge minutas, och sen ska jag pluggaaaa i en timme i sträck (like yeah right) och sen gå och lägga mig (har vaknat tio minuter innan bussen går den senaste veckan så kanske dags att lägga sig i tid för en gångs skull tänkte jag) och LÄSA UT DEN JÄDRA HARRY POTTER JÄVELN. Femte gången jag ska läsa ut den boken nu. Har inte kommit ens en sida sen jag sist skrev att jag skulle läsa ut den.

Förresten, imorse när jag gick in i spanskaklassrummet så, när jag kom in genom dörren, så sa mr Kent "godmorgon!" på ren och skär svenska. Jag ba "................... va?", asså kan snubben svenska eller?! Och precis när jag skulle fråga vad han lider av så ringde klockan, och så började han med sitt gamla vanliga "Rebecka, where are you supposed to be when the bell rings? In your desk, not walking through the door, blablabla..".

Imorgon efter skolan hade jag tänkt att åka till Lougheed Mall, bara för att liksom. Och se om jag kan köpa fiskar till Lisa. Asså, godisfiskar, hon gillar allt som har med grodor och fiskar att göra, så jag kan köpa fiskgodis till henne i födelsedagspresent. Inte godis som fiskar äter alltså, utan godis-fisk.

See ya innan jag går och lägger mig I guess! Blev så lycklig nu när jag insåg att klockan bara är tio över nio, trodde den var tio och att jag skulle gå och lägga mig. Funderade på att plugga lite juridik, men eeeee...................... tare imorn.

Är det här jag, i law school?

Legally Blonde


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0