With our wassailing bowl we´ll drink to thee

Herreguuuuuuud, en sån dag det var, ej värre tänkas kan! Jo, faktiskt. Var askul idag. Började halv åtta med kören, första träningen för mig, gud vad kul det var! Önskar att jag kunde ha nån sorts blandning av kör/vocal tech/drama varje dag hela dan. Tappade nästan rösten mot slutet av kören, och då började första lektionen vilken var vocal tech, men det fixa sig. Inte för att vi sjöng så mycket idag på vocal tech, jag och Lillian hade båda sovit väldigt lite, så vi var övertrötta. Man blev ganska trippy av att stå på alla fyra och blåsa ut ut munnen så att läpparna fladdrar när man sov två minuter totalt på natten. Plus att när vi sjöng låtarna tillsammans hela klassen så lät alla som grisar. "GREEEEEEN SLEEEEEEVES", speciellt den biten.

På kören övade vi på en julsång som vi ska sjunga, en av två. Vet inte än om vi ska uppträda dem eller vad som är tanken. Ena heter i alla fall "Joy on Christmas Morning", och den andra är på tyska och heter "In Stillen Nacht". Skulle kunna tro att det är Stilla natt på tyska, speciellt som den engelska översättningen på titeln var Silent Night, men nicht, det var det icke! Det var fett med sköj att sjunga på tyska i alla fall, eftersom att jag plus läraren (som är från Tyskland) är de enda som kan uttala orden. Kände mig lite speciell, det är ju inte som att jag kan tyska eller något. Men jämfört med de här.. well, amerikanerna, så pratar jag norska, danska, finska, isländska, franska, spanska och tyska flytande. Det är ju ganska så hyfsat ändå.

Bilduppladdningen fungerar ikkkeeeeee så ni får nöja er med gamla bilder tills den funkar!

Jag och Felle Felino på GaGa-konsert

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0