Super Trouper

Bästa ever! Ett av mina mål är att vara med i en film med Helena Bonham Carter. För er som är smått oallmänbildade så spelar hon bl.a. Bellatrix Lestrange i Harry Potter (för er som är oerhört oallmänbildade så är Bellatrix hon som dödar Sirius Black), mrs. Lovett i Sweeney Todd, The Red Queen i Alice in Wonderland, osv. Hon har spelat några av de rollerna som jag skulle kapa min vänstra arm för (offrade ju min högra igår för något jag inte ens minns vad det var. Jo, juste, Adolf Fredrik.); som Bellatrix i Harry Potter, som Anne Boleyn i Henry VIII, som Morgan le Fay i Merlin, som The Red Queen i Alice in Wonderland, som Elizabeth Bowes-Lyon i The King's Speech, mrs. Lovett i Sweeney Todd, Beatrice Baudelaire i A Series of Unfortunate Events, Olivia i Twelfth Night: Or What You Will, Beatrix Potter i The Early Life of Beatrix Potter, Ophelia i Hamlet, osv i all oändlighet. Jag gjorde faktiskt en lista med alla roller som jag skulle vilja spela om de någon gång skulle göra en film om det, och sen så kollade jag bara runt på random skådespelare som jag brukar göra. Så kom jag in på Helena, och så har hon gjort varenda. liten. roll. på min lista. What are the odds?! Det finns två roller som hon inte har gjort som jag skulle vilja göra; som Regina George i Mean Girls och som Amelia i En prinsessas dagbok. Och i vilken otecknad Disney eller Astrid Lindgren-film som helst.

Önskar att jag kunde sjunga som Agnetha Fältskog också. Och dansa som Skyla Stapelmann i min skola. Och skådespela som Rupert Grint.

Helena Bonham Carter som Bellatrix Lestrange


Världens bästa ABBA



Världens bästa Rupert Grint/Ron Weasley

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0