Markusevangeliet

Morsan; Vaaa? Gessle? Aj don't get it :S

eieieiieieieieiieieieeieieieiie

Ni vet känslan efter att man har duschat? SÅ JÄKLA GÖTT, typ bästa känslan i världen. För att man äntligen har fått det gjort! Är ju så sjuuuuukt tråkigt att duscha, finns så mycket annat man måste göra liksom. Men man måste.

Fick förresten veta idag på vocal tech att vi ska sjunga en av de tre låtarna (Georgia on my mind, Isn't she lovely eller Skye Boat Song. Jag ska göra Skye Boat Song), plus en låt som man väljer själv. Då ska man ju ta en låt som man kan sjunga någorlunda bra. Vill ta en låt som är på svenska, för det vore roligt, plus att alla kineser i klassen sjunger på kinesiska. Så då kan jag komma och vara lite udda och sjunga på svenska. Men vilken låt ska man sjunga som är på svenska liksom? Nationalsången eller? Vore kanske inte så dumt. Får allvarligt ta och fundera på den. Men annars funderade jag först på Markus Krunegårds Jag är en vampyr, fast kom sen på att det skulle nog gå åt tjotaheiti för det funkar inte att sjunga en akustisk version av den låten.. Sen tänkte jag på nån Veronica Maggio. Typ Gammal sång eller 17 år. Måste ta och fundera på den också. Men sen kom jag på den perfekta; Kung av sand! Helt awesome ju, sitter som en smäck och allt sånt där. Men nu blev jag osäker. Ska jag ha nationalsången, Gammal sång, 17 år eller Kung av sand? Vad tycker ni? Seriöst nu, SKRIV, behöver nån annans hjälp. Om ni inte svarar så kör jag Svordomsvisan!

Idag på draman så stog jag och snackade med Maddie och Deanna innan lektionen började, och så hörde jag att Alicia gick runt och sjöng på The Rasmus' In The Shadows. Vart hur chockad som helst. Trodde verkligen inte att de ens existerade utanför Skandinavien, och det gör dem tydligen inte heller. Alicia är tydligen den enda som vet om dem. När jag berättade att varenda svensk som var äldre än två år 2003 kan den utantill så sa hon att hon ska flytta till Sverige.

Det är förresten hemskt att gå in på nationalsången på youtube. Vad är det för fel på mänskor som kommenterar? Borde helt seriöst skeppa dem till månen och låta dem vittra bort pga syrebrist.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0