svarta linjer, det är allt jag ser

Mina skivor (som sagt, jag älskar listor):

Per Gessle Mazarin
Gyllene Tider Finn 5 Fel!
Gyllene Tider Moderna Tider
Red Hot Chili Peppers By The Way
Red Hot Chili Peppers What Hits?!
Red Hot Chili Peppers Californication
Lady GaGa The Fame
Michael Jackson Dangerous
Michael Jackson Thriller
Michael Jackson Off The Wall
Michael Jackson Blood On The Dance Floor
Michael Jackson Bad
Michael Jackson Thriller 25
Michael Jackson Number Ones
Jackson 5 Can You Feel It
Motown 50
The Beatles Please, Please Me
Stevie Wonder Number Ones
Janet Jackson Velvet Rope
The Ark We Are The Ark
Christina Aguilera Back To Basics
Noice 17 Klassiker
Cyndi Lauper The Best Of
Ljuva 80-tal
Mötley Crüe
Classic
Mötley Crüe Theatre of Pain
Mötley Crüe Too Fast For Love

De jag är mest stolt över är de tre första. Så, vid 16, snart 17, års ålder, äger jag alltså 27 skivor.. Det är lite skillnad från en viss P. Gessle (vem är det?) som ägde över 100 stycken när han var tio. Men jag ska komma ikapp! Andra skivor jag vill ha är alla skivor signerade P. Gessle (dvs, Per himself, Gyllene Tider, Roxette, Per's Garage, Son of a Plumber och whatever han nu har hetat), Kent's Röd, alla Red Hot Chili Peppers, Mando Diao's Give Me Fire, Hoffmaestro & Chraa's The Storm, Lady GaGa's The Fame Monster, Eurythmics Sweet Dreams (Are Made Of This), Håkan Hellström's Det är så jag säger det, och alla Beatles' album. Och massa andra såklart, det är de här jag kan komma på nu på rak arm.

Kent är svinigt bra! Har ni tänkt på det? Innan jag jobbade med att sälja kaffe så visste jag inte riktigt vad jag skulle tycka om Kent. Jag älskade deras låt Dom Andra för några år sen, vilket jag gör fortfarande, men jag var riktigt besatt av den. Men sen så började jag jobba, och eftersom jag har en chef som gillar dem, så var det ju rätt mycket Kent som spelades i bilen. Nu älskar jag dem, även om jag inte har hört särskilt många låtar. Men det är kanske det som är najs, att man inte behöver lyssna på flera låtar för att försöka blanda ihop allt som är bra i en låt med det som är bra i en annan för att kunna övertyga sig själv om att det är bra, utan att man kan lyssna på bara ett par låtar, och de låtar är så bra att det inte behövs mer än så. De låtar jag pratar om är Kräm (Så nära får ingen gå), Det finns inga ord, Dom Andra, Mannen i den vita hatten och Svarta Linjer.

Nu tänkte jag sussa nanna, shoo bre


Kommentarer
Postat av: Linda-Marie

Sv: Haha nämen, förlåt eller något! Jag såg Mazarinturnén, GT25 och nu Roxette i somras. Och då återförenades Gyllene med ju, awesome! Och sen var jag på Pers boksginering av Att vara Per Gessle, då jag fick prata och krama honom och sånt :) bästa dagen någonsin! Han har varit min största idol sen jag var sju år, haha, :) <3

2010-09-21 @ 12:24:31
URL: http://lindamariie.blogg.se/
Postat av: Carole

Vi har SÅÅÅÅÅ inte lika musiksmak! He he...bortsett från 80 tals musik, Cyndi Lauper och Noice var det inte många på din lista som jag gillade....(fast jag HAR gillat Michael Jackson förut, massor! Men det var innan han bestämde sig för att bli sinnessjuk och gå från snygg mörkhyad till ful viting och började sova i syre-sängar och gå med munskydd och andra sinnesförvirrade saker....) Kolla bara här: http://www.youtube.com/watch?v=ri61lBfMBu0&feature=player_embedded



Men hans låtar är ju såklart superbra! Man måste ju inte titta på honom samtidigt som man lyssnar :-)



Kent är bra!!

2010-09-21 @ 20:12:27
Postat av: Carole

Vi har SÅÅÅÅÅ inte lika musiksmak! He he...bortsett från 80 tals musik, Cyndi Lauper och Noice var det inte många på din lista som jag gillade....(fast jag HAR gillat Michael Jackson förut, massor! Men det var innan han bestämde sig för att bli sinnessjuk och gå från snygg mörkhyad till ful viting och började sova i syre-sängar och gå med munskydd och andra sinnesförvirrade saker....) Kolla bara här: http://www.youtube.com/watch?v=ri61lBfMBu0&feature=player_embedded



Men hans låtar är ju såklart superbra! Man måste ju inte titta på honom samtidigt som man lyssnar :-)



Kent är bra!!

2010-09-21 @ 20:12:46
Postat av: Carole

Oj då...varför blev det två samma inlägg??

2010-09-21 @ 20:13:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0