Pippilotta Viktualia Rullgardina Krysmynta Efraimsdotter Långstrump

Hejsan hoppsan små fillidutter! Jag sitter uppe och kollar på Pippi Långstrump och Magic Brian (grym magiker) på youtube. Visade Pippi Långstrump i godisaffären för Matteo, Luca och Anthony idag. Matteo var den enda som visste vem Pippi var. Liksom.. va? Vem i hela världen vet inte Pippis hela namn utantill liksom? Speciellt om man har en svensk mamma? När Anthony såg hur Pippi ser ut så sa han "det är ju hon i Wendy's logga!" (Wendy's är en hamburgerkedja.)

Idag på dramalektionen blev vi uppdelade i grupper, och så skulle en i gruppen vara storyteller, och de andra skådespela på scenen vad storytellern läser upp, utan att prata. Alicia var storyteller, Jenna var huvudrollen och jag spelade Jenna's fru. Diamond var präst och Hailey och Courteney var "statister". Jag och Jenna skulle gå till kyrkan, och när prästen skulle kasta heligt vatten på oss (brukar man göra så i kyrkan?) så började Jenna skrika "IT'S BURNING, I CAN FEEL THE DEVIL WAKE UP INSIDE OF ME, IT'S BURNING". Jag skulle då svimma av förskräckelse och bli utburen av Hailey och Courteney, som spelade andra som var i kyrkan. Lite konstig story, men sen så är ju Alicia lite annorlunda också..

Nästa uppgift var att alla grupper (samma grupper som förut) fick en rekvisita att använda. Min grupp fick en tratt som de hade använt som Plåtmannen i Trollkarlen från Oz förra året. Men vi fick inte använda den som en tratt, utan använde den som en megafon istället. Vi spelade att Diamond var ledare på ett läger för barn, och resten av gruppen spelade barn som inte kunde hålla tyst när Diamond försökte få oss att samlas. Första saken Diamond skrek i megafonen till gruppen av barn var "this is not a democracy, it's a dictatorship!". Fortfarande inte jag som kom med idén.

Men alltså, seriöst, Astrid Lindgren skulle ju bli en bättre komiker än Annika Sörenstam höll jag på att säga, jag menar såklart Annika whats-her-name. Parlament-Annika. Annika Andersson!

Nu tänkte jag läsa Harry Potter (what else) och sooovaaa och drömma om flätor, fräknar och prickiga hästar. Godten nachten! (<---tyska i min värld)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Gud, vad du snackar! Kan hälsa alla dina followers att du numera är betydligt gladare och nöjdare, men fortfarande måste ringa och väcka mamma 5.30 varje morgon...men det är OK! :)

2010-09-15 @ 16:16:53
Postat av: Anonym

Blir förresten roligt om det kommer några bilder från over-there snart...

2010-09-15 @ 16:17:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0