mull was astern, rúm to the port, eigg on the starboard bow

Tjolahejtjolahatjolahoppsansa! Vet ni, igårkväll gick jag på toaletten för att jag behövde kissa. Vad tror ni att jag gör fem minuter senare efter att jag har gått ut från toaletten? Jo, jag sitter och kissar nästan på mig. Jag måste ha troskatarr (bältros på min syrras språk) eller nåt.

Björn Gustafsson imiterar norska maffian: "Vi skal stikke kniva i deg! Snakker du med meg da?! Vi skal fritere mor di!"

Hahahhahahahahha. Den är ju inte ny direkt, men ny är den i alla fall i garaget. Vet att de har blivit lite mycket friterande här i garaget på sista tin förresten. Jag ber om ursäkt för det, men jag kan inte hjälpa att Björn får inspiration från mig.

Jag har en oplockad kyckling med er. Ni kommenterar ju for helvede (<-- danska) aldrig! Vad lider ni av era solariumsillar? Här sitter jag och flashar mitt kisschema för vem som helst som kan läsa, och vad får jag i gengäld? Jo, kanske en mindre läsare i och med att vem förutom Molle (min stalker) vill läsa om mitt kisschema.. Men i alla fall! Let's get that kommentarfält GOING people.

Skickade nyss in en anmälan till skådespelaragenten Local Color förresten. Och så skickade jag in mitt CV till en snubbe som ska spela in en film och som söker skådespelare. Får se hur det blir med det, auditions är på fredag. Hittade också en annons som Cameron Crowe (som har regisserat filmer som Elizabethtown och Vanilla Sky med skådespelare som Tom Cruise, Orlando Bloom, Penelope Cruz, Cameron Diaz, Alec Baldwin, Kate Hudson, Jason Lee (My Name Is Earl-Earl), Michael Angarano (Kristen Stewart's kille), Zooey Deschanel (Yes Man), Anna Paquin (True Blood), Kirsten Dunst och Jessica Biel) har lagt upp där han söker skådespelare till hans nya film.......................................... JACKPOT!! Ska bara få rollen också. Först och främst kanske fokusera på att få ihop en ansökan. Här var det lite annorlunda, här behövde man inte bara skriva "hej jag heter Rebecka och har rödblont hår" i ett mail, utan här skulle man ladda ner ett manus från internet, fixa en liten scen i sitt hus och spela upp scenen i manuset. Det är ens ansökan. Problemet är att jag inte fattar etttttt piss, för manuset innehåller inte bara konversationer med karaktären jag vill söka som, utan med andra mänskor också. Ska jag låtsas att jag hör dem, eller ska jag läsa upp deras repliker (särskilt som att det är en hel scen utan mig i början), eller vad vill dem att jag ska göra? Det är inte det att det manuset är till för de som söker de rollerna, utan det här manuset är till för bara den rollen, så vad den scenen utan den karaktären har där att göra kan nån ju få ringa mr Crowe och fråga (och sen berätta för mig kanskeeventuelltomdemvill).

Nu ska jag sova, guid een

Här är förresten de tre låtarna vi ska sjunga nu i vocal tech;

Stevie Wonder's "Isn't She Lovely"



Ray Charles' "Georgia on my mind"



Och min favvis.... En gammal skotsk folkvisa vid namn The Skye Boat Song. Den spelas oftast utan sång med säckpipa, älskar säckpipa! Dem har tillochmed spelat den på Military Tattoo i Edinburgh! Här är det enda klippet från Military Tattoo, det suger men det är något i alla fall, ser och låter sjukt coolt ut trots kvalitén. Under är ett klipp med en inspelad version med bara en säckpipa, instrumental, och under den en version med nån tant vid namn Barbara Dickson som sjunger den. ÄLSKA SKOTTLAND!








Kommentarer
Postat av: Linda-Marie

Sv: Damn, längsta kommentaren jag någonsin fått tror jag xD



Ja, det är bättre, nu är det mest blåsor och sådär torkad hud, uuh. Men det blir väl bättre snart antar jag :D HAHA, förhud?! Nej, så ser det itne ut xD

Skåne är awesome, jag älskar att bo här. Åh, dina somrar låter ju toppen! Haha, visa honom, typ länka honom på facebook eller något? Jag kan ju i och för sig inte höra honom där, men see ;D

HAHAHAHA, du är inte den enda! Jag såhär ramade in bilder på gessle när jag var i sjuårsåldern, och då klippte jag också bort Marie xD Typ ibland vek jag bak den halvan av bilden med xD Maha!

2010-09-29 @ 12:41:48
URL: http://lindamariie.blogg.se/
Postat av: Morsan

Vem pratar Linda-Marie om undrar jag!

2010-09-29 @ 14:18:15
Postat av: Helene

du e ju helt lost rebecka -.-"

1. det heter blåskatarr, inte troskatarr.

2. jag hade inte det, jag hade utslag på ryggen som hette BÄLTROS!

3. det var du som sa att ja hade troskatarr innan vi visste vad det var för fel på mig.

Btw, mamma ser ut som gessle just nu ;)

2010-10-05 @ 21:06:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0