jag håller andan med dig för jag vet hur du känner

Skepp ohoj! Sitter och försöker trycka in ett papper genom örat, har nämligen fått ett manus på draman som vi ska spela upp. Jag är i en grupp på sex personer. Det är jag, Tanner, Hayley, Peter, Hannah och Angie som ska spela vårat manus, och jag har såklart fått den karaktär med flest och längst repliker.................................................................................................. azum. Det här är en del av en av mina repliker "... and I, Amanda Whinthrope, owner and operator of the Amanda Whinthrope School of Manners and Social Graces for the Hopelessly Slobby, firmly believe that one can just as easily be taught to be a well-mannered, bon vivant as he or she can so easily degenerate into a socially unacceptable slob". Och vad i hela friden är bon vivant? Ska jag snacka franska också? Ohmygash.

Har juridiksprov imorn också. Kanske ska plugga lite? Liiiiiiiite? Inte?

Nämen, ansträngde mig ju faktiskt så mycket som att skriva ner vad vi ska plugga på inför provet på lektionen idag. Jag kan ju inte bara slänga bort det. Så det jag ska kunna tills imorgon, är följande;

R v. Dudley and Stevens (ett fall om kannibalism)
Legal terms
Basis of Canadian Law
Divisions of Canadian Law. For example, property, administrating, criminal, etc.
Early history of law, such as the Hammurabi, the Mosiac, etc.
History of the jury system
Elements of citation
Differences of criminal law
Concepts of negotiation, meditation and arbitration, the differences between the three and strengths and weaknesses.
Bill of Rights
Charter of Rights and Freedom
R v. Davies (ett fall om öl har jag för mig)
Steven Truscott
Notwithstanding plause

och jag vet att det var en sida till med saker-att-plugga-på, men den verkar ha hoppat ut ur mappen. Håhå, jaja.

Och vet ni! Jag satt tillochmed och skrev anteckningar under tiden som vi kollade på filmen, eftersom att vi ska skriva en uppsats om den filmen. (Filmen är förresten Legally Blonde, haha.) Jag skrev ner legal terms som dem använde såsom habeas corpus, mensrea, "I object!", malum in se och malum prohibitum. Eller, okej, det var allt jag skrev ner. Men ändå!

Och det här är förresten ett utdrag ur en text som jag skulle sammanfatta på juridiken;

The rights specified in subsection 2 are subject to any laws or practices of general application in force in a province other than those that discriminate among persons primarily on the basis of province of present or previous residence; and any laws providing for reasonable residency requirements as a qualification for the receipt of publicly provided social services.

.........................ehhhh......................................................................................................



Jag och Madison i skolan idag



Amanda



Jesse



Kommer-inte-ihåg-hans-namn



Och så en liten bit av Tyler med Skägget

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0