i won't be walking on thin ice to get through the night

Kopierade denna lista av Linda-Marie!

1. Vad lyssnar du på just nu?
Kent - Kräm (Så nära får ingen gå)
2. Nämn en låt som gör dig ledsen.
Deadmau5 - Strobe, på ett konstigt sätt.
3. Vilken är världens mest störiga låt?
Leona Lewis - Bleeding love.
4. Favoritband/artist, of all time?
Okej. Svår fråga. Band; Gyllene Tider. Artist; Per Gessle.
5. Band/artist du nyligen upptäckt?
Åååhh massa. Kent för det första. Deadmau5, Håkan Hellström, Mando Diao, Hoffmaestro & Chraa osv.
6. Bästa kvinnliga röst?
Agnetha Fältskog, Lady Gaga.
7. Bästa manliga röst?
Per Gessle, Elton John.
8. Vilken musikstil lyssnar du mest på?
Ingen speciell musikstil, det jag gillar simply 'nuff. Per Gessle och allt vad det innebär, Mando Diao, Kent, Håkan Hellström, Hoffmaestro & Chraa, Snook, Eurythmics, Deadmau5, 4 Strings osv osv osv.
9. Vad lyssnar du på när du vill bli glad?
Gyllene Tider, Gyllene Tider, Gyllene Tider!
10. Vad lyssnar du på när du vill lugna ner dig?
Kent för det mesta. Har iof aldrig tänkt "oj, nu måste jag lyssna på musik satt jag lugnar ner mig". Per Gessle - Tycker om när du tar på mig också.
11. Senaste konserten?
Senaste konserten var Lady Gaga i Globen.
12. Vem eller vilka lyssnar du på mest just nu?
Enligt Spotify lyssnar jag mest på Gyllene Tider, The Cure, Katy Perry, Per Gessle och Kent. Har iof bara lyssnat på en halv The Cure låt så jag skulle inte riktigt lita på den där listan. Enda Katy Perry-låten jag gillar är Teenage Dream. Just nu lyssnar jag mest på Gyllene Tider och Kent.
13. Mest hatade bandet/artisten?
Hata kanske var lite att ta i satt man skiter, men jag är inte direkt ett stort fan av.. de flesta.
14. Låt som får dig att tänka?
De flesta Kent-låtar. Typ som Det finns inga ord.
15. Band du anser att resten av världen borde älska lika mycket som du..?
Gyllene Tider. Eller nej, för då skulle det ju inte vara unikt att gilla Per Gessle, haha.
16. Fräckaste musikvideon?
Roxette's Dangerous och How Do You Do!
17. Kan du spela någon instrument?
Alltså, det är ju inte som att jag är nåt geni på något av dem, men jag kan spela på piano, gitarr, bas, trummor och klarinett.
18. Har du någonsin deltagit i en moshpit?
Yep!
19. Är du medlem i ett band?
Nope.
20. Önskar du att du var musiker?
Det beror väl på vart man drar gränsen vid musiker. Om musiker innebär att man skriver egen musik, så är jag det.
21. Bästa tjejbandet?
Öhm.. Sahara Hotnights? Ingen aning döh.
22. Senaste låt du hörde på radio/cd etc.
Ööööhhhh, jag tror att det var den där I throw my hands up in the air sometimes-låten.
23. Vad tycker du om klassisk musik?
Jag älskar soundtracket till Pirates of the Caribbean!
24. Vad tycker du om countrymusik?
Inte min grej.
25. Vad tycker du om death metal?
Nope.
26. Senaste STORA bandet du såg live?
Skare va band, annars är det Lady Gaga, men skare va band så är det väl, ingen aning faktiskt. Har sett massa band på småkonserter som man betalar typ 20 spänn i entré. Om det ska vara ett riktigt band som man betalar flera hundra för en biljett så var det väl Gyllene Tider för sex år sen, haha.
27. Vilka låtar ger dig flashbacks?
Av Janet Jackson's Whoops Now får jag flashbacks från när jag var typ två år haha. Av Blümchen's Heut' Ist Mein Tag, Per Gessle's Födelsedag, Kent's Det finns inga ord, Toto's Africa, Deadmau5's Strobe, Joshua Radin's Closer, Adrian Lux's Teenage Crime, 4 Strings Take Me Away, Markus Krunegård's Jag är en vampyr, Kent's Svarta Linjer, La Roux's Bulletproof, La Roux's In For The Kill osv.
28. Lyssnar du på musik på främmande språk?
Nej, det har bara varit svenska och engelska so far. Och liiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiite spanska. Så lite att det knappt finns.
29. Om du var ett instrument, vad skulle du vara?
En gitarr! Lätt asso.
30. Lyssnar du på radio?
Bara i bilen.
31. Gillar du MTV?
Beror på.
32. Har du träffat någon känd musiker?
Många, men den mest kända jag har träffat ärrrrr.. vet ej. Ba för det kommer jag inte ihåg! De jag kommer ihåg att jag har träffat, och inte bara gått förbi utan pratat med, är Moneybrother, Julian Brandt, The Poodles-sångaren Jacob, Weeping Willows-Mats, ahahahha, så sjukt töntiga artister. Inte Julle då! Världens ballaste musiklärare.
33. Vilken låt beskriver dina känslor just nu?
Svordomsvisan. Hahahahahahhahahahhaha.
34. Låt(ar) som beskriver ditt liv?
Inte vet jag med låttexter och så, men jag vet vilka låtar som skulle vara med i soundtracket i filmen om mitt liv! Lätt asso. Gyllene Tider - Ljudet av ett annat hjärta, Roxette - Dangerous, Cyndi Lauper - Girls just wanna have fun, Katy Perry - Teenage Dream, Per Gessle - Spegelboll, Gyllene Tider - Det hjärta som brinner, Kent - Kräm (så nära får ingen gå), Kent - Det finns inga ord, Gyllene Tider - När vi två blir en, Kent - Svarta Linjer, Kent - Mannen i den vita hatten OCH SÅ VIDARE.
35. Kan du namnet på alla bandmedlemmar du lyssnar på just nu?
Nej, eller, haha, lyssnar på Paul Simon - You can call me Al. Hahaha. Paul Simon!
36. Vilken känd musiker skulle du gifta dig med om du fick chansen?
GESSLE!!!!!!!!!!!!!!
37. Favorit filmsoundtrack?
Pirates of the Caribbean! Lätt asso.
38. Vad lyssnar dina föräldrar på?
Sweet. Hehe. Eller nåt. Sweet och vad heter han? Brås Vårsten! (Bruce Springsteen.)
39. Vad lyssnar du på precis NU?
Roxette - Joyride, hehehehehehheheheheh.
40. Använder du bandtröjor?
Om jag ändå hade några! Har bara en för liten Red Hot Chili Peppers med en haschplanta på (haha), en urtvättad Beatles och en Michael Jackson.


Hur många gånger har jag skrivit denna gubbes namn i det här inlägget? Den som gissar rätt vinner en hel dags tripp till sin granne!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0