i landet lagom är bäst, vi skålar för en midsommar till

Hoho, listdax! Har på alltför kort tid plitat ner en lista över de 23 bästa låtar på svenska av svenska artister. Helt andfådd! Älskar att göra såna listor, men dem är ju omöjliga! Jaja, nu har jag gjort det, även om den säkert inte stämmer för fem öre. Valde bara bland de jag kunde komma på på rak arm. Ingen inbördes ordning. (Även fast Kent, GT och Håkan är snäppet bättre.)

Helen Sjöholm - Gabriellas sång
Kent - Mannen i den vita hatten (16 år senare)
Cornelius Vreeswijk - Balladen om Fredrik Åkare och den söta fröken Cecilia Lind
Håkan Hellström - Nu kan du få mig så lätt
Gyllene Tider - Flickan i en Cole Porter-sång
Olle Adolphson - Det gåtfulla folket
Kent - Det finns inga ord
Tomas Di Leva - Vi har bara varandra
Gyllene Tider - När vi två blir en
Kent - Vals för satan (din vän pessimisten)
Markus Krunegård - Jag är en vampyr
Ted Gärdestad - Sol, vind och vatten
Kent - Sverige
Gyllene Tider - Sommartider
Per Gessle - Här kommer alla känslorna (på en och samma gång)
Veronica Maggio - Gammal sång
Håkan Hellström - Känn ingen sorg för mig Göteborg
Gyllene Tider - (Hon vill ha) Puls
Kent - Kärleken väntar
Nationalsången
Freestyle -
Fantasi
Gyllene Tider - Gå och fiska
Patrik Isaksson - Du får göra som du vill


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0