åh, kom igen, Lena

(Innan ni läser detta så måste ni försäkra er om att ni har läst mitt förra inlägg. Så himla roligt att ni inte kan gå miste om det. Jag har garvat åt det i typ tre timmar nu.)

Göttig dag med ny sång på vocal tec (har fortfarande inte framträtt den gamla. Men vadfan, en 500 år gammal japansk folkvisa? Kom igen). Nog för att vi nu ska köra en skotsk folkvisa, men sånt gillar jag. Kollade upp den på youtube, massa säckpipa, framförs tydligen varje år på Military Tattoo också! Feeeedt. Ska tydligen köra Stevie Wonder's Isn't She Lovely och nån låt som heter Georgia on my mind av Ray Charles också. Skojigt. Den skotska sången heter förresten The Skye Boat Song.

Vad är poängen med shuffle på Spotify förresten? Jag sitter ju ändå bara och ödslar tid på att bläddrar tills den kommer till låten jag vill höra. Värdelös uppfinning.

Längtar tills på torsdag då jag ska jobba på svenska skolan igen, med vuxna också. Ska bli så sjukt kul att höra vuxna mänskor som inte har nån svensk bakgrund prata svenska.

Min Sverige-playlist på Spotify är bäst också. Bara massa låtar på svenska. Veronica Maggio, Hellström, Lena Behå (hohoho), Di Leva (hans låt Vi har bara varandra är ju klockren för sjutton. Kanske om man byter låt innan hans lite halvstörda skrik i slutet hinner ta sin början. Låter som en katt som blir friterad. Blir ju rädd förfan, man sitter där i sitt lugn och är så borta satt man knappt hör musiken och bara stirrar ut genom fönstret och ser ut som en mentalt störd person, och så helt plötsligt kommer den där friterade katten och skrämmer livet ur en, bokstavligt talat. Första gången jag hörde det trodde jag att en sån där läskig ruta med en halvdöd mänska har poppat upp på rutan för att skrämma koncentrerade mänskor, eller att Luca kommit in i mitt rum. Han har en tendens att låta som en friterad katt ibland), Gessle, Ingen vill veta vart du köpt din tröja osv. Så jäkla gött!!!!!!! (<--- jag har konverterat till skåning.)

SOMMARTIDER, HEJ HEJ, SOMMARTIDER, FOLKET!
Eller inte i Sverige kanske. Börjar bli lite småtrött på den här jädra värmen!!!!!!!! Kan ju inte använda mina tjugosjutusen koftor. Plus att det är smått irriterande att när man åker till skolan så fryser till och med jag arslet av mig, men så fort man kommer in genom entrén i skolan så svettas man ihjäl. Alltså på den millisekunden som man går genom dörren på. Jag driver verkligen inte, man kan hinna svettas så mycket att man går från att vara en fryst fiskpinne till att vara en friterad fiskpinne på en millisekund. Kan inte vara bra för något, måste ju bli en himla förvirring för uppvärmnings/nerkylningssystemet man har i kroppen. Ena millisekunden är på Alaska, och andra är man i Hawaii. Wtf liksom.

Ni kan ju ta och kolla på mina fina bilder jag tog idag medans jag borstar tänderna så ses vi imorn! Tjarå bloggen




Eftersom att min mor tydligen skiter i att läsa inlägg där det är en bild på något annat än det som kretsar kring mig, så för att inte riskera att någon annan gör misstaget att skita i mina geniala inlägg så lägger jag in denna bild istället för en på Lasse Kronér. Problemet är att jag inte har några intressanta bilder att lägga upp. Alla bilder jag tog på kalaset igår ser man ju inte något på, så jag tog en på måfå. Alla ser likadana ut anyways, alltid Jennys fejs som ser ut som det gör här ovan. Får helt enkelt vänta tills Madison och Jenny drar tummarna ur och lägger upp deras bilder på fisboken. Hittade i och för sig rätt intressanta tidningar i affären idag;


Ibland är man bra stolt över att va svennebanan. Här har vi, på omslagen kallade "the dynamic duo" brorsorna Henrik och Daniel Sedin. På inte bara en, utan två tidningar! Fantastiskt!



Och vilka hittar vi en meter ifrån, om inte självaste Vickan-Kickan och Danne-Panne! Jag kan även kalla mig ägare till just den tidningen som figurerar i bilden (sorry, morsan. Hur ska jag kunna motstå något svenskt?!).



Svenska fiskar (bara jag som skulle tro att det var sill?)



Svenska bär



Courtney och Joanna på draman

och bara för att det inte ska bli jämt antal bilder (sämsta bortförklaringen men det är lunch).................................



Prinsessan Madeleine på mitt födelsedagskalas förra året!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0