en midsommarnattsdröm

Jag känner mig mer och mer europeisk för varje dag som går. Idag har fler än en person (fler än två också) sagt att jag är väldigt lång och att jag är väldigt rak i ryggen i hela tiden. Man ba ööööööh? När jag sa att jag oftast ses som kort eller mittemellan eller "lagom" (hoho, var lite svårt att beskriva det ordet) i Sverige, definitivt inte lång, så gick det typ en chockvåg genom hela skolan då alla lektioner stannade upp, alla klockor stod stilla och alla glömde bort att andas. Och så bröt Madison tystnaden och sa, "WHAAAAAAAAT?!". För jämfört med alla andra här, så är jag typ tre meter lång. Och jag är ett hälsofreak också för att jag inte äter på McDonald's eller liknande minst en gång i veckan...................................................................... Amerikaner alltså. Canadensare tror att de är så himla olika amerikaner, men vad är skillnaden? Egentligen. De säger att amerikaner är så onyttiga, och de hör jag varje dag från en grovt överviktig kompis i skolan, som käkar pommes frites och chicken nuggets varje dag till lunch. Ohmygod, look at yourself, liksom. Det är ganska frustrerande för mig, för jag verkar vara den enda i mitt kompisgäng som vet vad nyttig egentligen betyder. Pommes frites är inte samma sak som potatis, chicken nuggets är inte samma sak som kyckling, ketchup är inte samma sak som tomater. De tror liksom att pommes frites, chicken nuggets och ketchup är tallrikcirkeln. Och jag dricker vatten varje dag till lunch! För att jag inte dricker läsk varje dag, så är alla typ "går hon på hårddiet eller?". Konstig är jag också för att jag påstår att gurka är inte nyttigt, det är bara vatten. "Of course it's healthy, there's no sugar in it!" sa en mänska till mig efter att Jenny hade sagt till Lisa att hon var så nyttig för att hon åt en bit gurka, och jag sa att gurka är inte nyttigt (det har blivit en grej typ att alla frågar mig om vad som är nyttigt). Det var svårt att förklara att bara för att det inte är socker i någonting, så betyder det inte att det är nyttigt. Det var svårt för dem att tro att något som inte är onyttigt, behöver inte vara nyttigt, som t.ex. gurka.

Idag har vi i alla fall firat Luca's nionde födelsedag. Emanuel's föräldrar och systerbarn kom över, och så Peter och Theresa och Anders, Connor och Lena. Det var.. högljutt. Chico fick lite wild-life experience också då han när han satt och kissa i en buske blev överfallen av två tvättbjörnar.

På lunchen tog jag och ligan vårt pickpack och drog på äventyr till något ställe där vi åt glass.

Nu måste jag somna fort som tusan för klockan är redan elva, jag som skulle släcka lampan halv elva hade jag bestämt, och jag har inte ens borstat tänderna!!!!!!!!!! God natt!


Jenny och Madison på glasstället

Jesse och Sheldon


Emanuel stirrar in i kameran, Marina (Emanuel's mamma) ger lilla Eva (Emanuel's systerdotter) tårta och Maria.. gör nåt annat

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0