3 oktober 2010

I Sverige brukar man ha brandalarm i skolorna, och brandalarmsövning. I Canada har man jordbävningsalarm och jordbävningsalarmsövning. Det hade vi i onsdags. Det som kanske är liiiiite smidigare i Sverige är att de faktiskt har ett alarm som ljuder när det brinner. I alla fall i min skola så sätter istället vicerektorn på sin mikrofon och gör konstiga ljud, typ harklar sig och så. Det är alarmet. När han började harkla sig så dök allihopa under sina bänkar. Problemet med dessa bänkar, de som vi har i spanskaklassrummet i alla fall, är att de sitter ihop med stolarna, och det är ett väldigt litet utrymme mellan stolen och bänken (vilken mänska som helst som är något för överviktig skulle lätt fastna. Ärligt talat så är det en tjej i klassen som har lite problem med det där), så det var ingen som satte sig under bänken helt (vi la våra fötter under den). Jordan däremot skulle prompt in under den där bänken. Så där satt han fastkilad då vi andra efter att ha räknat ner från trettio gick ut på fotbollsplanen för att samlas. Oerhört smidigt.


Jag har ett klistermärke som numera sitter på baksidan av min mobil som bevis på att jag har minsann sprungit (läs; knallat) the Terry Fox run

Kommentarer
Postat av: Helene

HAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHA va kul rektor :D (y)

2010-10-05 @ 21:15:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0